Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloi Glorieux
Antwoord:
Racisme is geen mening, maar een misdaad. Indien de rechtbank oordeelt dat het Vlaams Blok en zijn vzw's zich bezondigen aan racisme, dan moet de wet worden toegepast.
|
Niet met eens, of toch althans niet met de scheidingslijn die er nu getrokken wordt die m.i. véél te streng is tussen wat kan en niet kan. Zeker als je dan nog eens even kijkt naar de gevolgen ervan. Ik vind corruptie bvb erger maar daar zijn de straffen verhoudingsgewijs veel, veel lichter. Bij mijn weten is de belg/vlaming ook nooit geconsulteerd over de noodzakelijkheid van zo een wet.
Laat staan over het feit dat hij blijkbaar retroactieve kracht heeft, wat hallucinant is. Hoe kan men je veroordelen voor iets wat nog niet strafbaar was toen je het deed????? Als je die lijn doortrekt betekent dat dat iedereen nog een rechtszekerheid van nul heeft...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloi Glorieux
Dit geldt voor iedereen die zich hier aan schuldig maakt en die hiervoor door een rechtbank veroodeeld wordt.
|
Dat gelooft u toch zelf niet? Er zijn partijen, publicaties enz die véél, véél ergere uitspraken doen dan het VB en vaak al veel langer ook. FDF, AEL,... Waarom moest dan het VB éérst worden aangepakt? Als men eerst die andere partijen had aangepakt zou het voor mij al een stuk makkelijker te verkroppen zijn geweest. Daar er met het centrum leman echter een politiek benoemde filter tussen aanklachten en wat voor de rechtbank komt zit moet je je geen illusies maken. Enfin ik doe dat toch niet...