Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21
Trouwens, ver wonende buitenlanders die hun geld op een Zwitserse bankrekening hebben gezet, hebben dat daar gezet met een specifieke reden. Die reden is niet het al dan niet toegelaten zijn van minaretten. Op een paar rekeningen van een paar dommeriken na, zal er daar niet plots veel buitenlands geld verdwijnen.
Moesten de Zwitsers hun bankgeheim opheffen, de identiteitsgegevens van hun cliënteel vrij ter beschikking stellen aan buitenlandse speurhonden en hun bankwezen volledig transparant maken, dan zal er misschien hier en daar wel een rekeningentje verdwijnen.
Rijke Arabieren gaan daar heus hun centjes niet weghalen voor een onnozel minarettenverbod.
|
Ik kan daar i.h.a. weinig tegen in brengen.
Alleen dat 'misschien hier en daar' zou ik toch wat willen bijstellen.
Ik vermoed dat er in banken zoals die Zwitserse nogal wat criminele gelden worden witgewassen, en dat het dus niet zou gaan om 'misschien hier en daar' een rekeningetje dat zou verdwijnen, maar dat neemt nog altijd niet weg dat de totale impact van de door u beschreven operatie al bij al toch eerder gering zou blijven.
Ik denk niet dat de Zwitsers zèlf nu
en masse hun banken in de steek gaan laten, en ik acht het best mogelijk dat 'moslim-bashers' en 'islam-haters' aller landen nu al druk op zoek zijn naar het dichtst bij zijnde filiaal van een Zwitserse bank