Discussie: 1 Jaar Obama
Los bericht bekijken
Oud 2 december 2009, 15:24   #14
emms
Vreemdeling

emms's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Mijn verwachtingen blijven redelijk hoog. De VS heeft een president nodig die zich gedurende zijn eerste ambtstermijn voornamelijk toelegt op binnenlandse aangelegenheden en zich op internationaal gebied beperkt tot het echt noodzakelijke. Eigen volk eerst dus. Obama heeft goeie intenties op dat gebied maar zit helaas opgezadeld met het ergoed van Bush in Irak en Afghanistan. Ik denk ook dat hij zich vergist heeft in de sterkte en organisatie van de binnenlandse oppositie. Het leven van de gemiddelde Amerikaan is alleszins nog niets verbeterd sedert januari.
Het leven van de gemiddelde Amerikaan is verslechterd, en het gaat nog erger worden.
Het is natuurlijk gemakkelijk om alle miserie in de States af te schuiven op de vorige legislatuur. Jij zegt Bush, maar de realiteit is wel dat de vorige legislatuur evengoed democraten waren, dus republikein Bush zal wel een paar gunsten gekregen hebben, maar de voornaamste beslissingen werden in feite door dezelfde politieke strekking dan die er nu aan de macht is genomen.
Wat er wel veranderd is met Obama is dat de oppositie in de kiem gesmoord wordt. Het eens zo hoog in het vaandel gedragen patriotisme wordt nu aanzien als staatsgevaarlijk. Idem met fundamentalisme. De grondwet waar iedere (en zeker een conservatieve) Amerikaan zo trots op was, wordt door Obama met de voeten getreden.
Mijn verwachtingen WAREN redelijk hoog. Ik ben het na een jaar 'change' wel anders gaan zien.