Los bericht bekijken
Oud 2 december 2009, 15:49   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
(sindsdien hebben ze hun kazak gedraaid, omwille van de subsidies)
Als je mij wil vergelijken met Filip de Winter dan zit je wel kilometers ver, hoor. Maar het naast elkaar plaatsen van wat ik zegde en wat die gasten zegden, toont gewoon aan dat je helemaal niet begrepen hebt wat ik zegde, want het is het tegenovergestelde.

FdW zegt: "foert voor de rechten van de mens"

Ik zegde: "De rechten van de mens zijn door dit gedoe niet in opspraak gebracht, want door dit minaretten verbod wordt op geen enkele manier artikels 14 en 18 van de rechten van de mens geschonden, en zij die het omgekeerde beweren snappen blijkbaar niet wat die artikels wel en niet zeggen"

Ik zeg dus helemaal niet "foert" tegen de rechten van de mens, ik zeg gewoon dat deze hier niet geschonden zijn, maw, dat minarettenverbod is wel degelijk in overeenstemming met de rechten van de mens. En eens dat stadium voorbij, is het dus een democratisch gestemde wet beslist door de Zwitserse samenleving.

Het is enkel voor hen die de rechten van de mens verkeerdelijk interpreteren als "ik mag alles doen wat mijn godsdienst mij voorschrijft, en ik mag overal opzichtige symbolen van mijn godsdienst neerpoten, en dat staat boven de wetten van het land waar ik mij bevind en dat land en die samenleving moet zich dan maar buigen naar wat ik de beste manier vind om verschillende aspekten van mijn godsdienst te beleven, want anders roep ik < discriminatie >" dat dit een probleem is.

Maar, nog eens, de rechten van de mens worden hier niet geschonden. Als je een voorbeeld wil van wat WEL over de schreef gaat, kijk dan naar Turkije.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden