Discussie: CD & "V"?
Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2004, 09:22   #71
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik GORIS
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
jan,

de fout die gij maakt is dat ge geen verschil maakt tussen de CVP en de CD&V. Nu, deels is dat natuurlijk nog dezelfde partij en zo. Dat weet ik ook wel. Maar een heel groot verschil -en dat is in dit dossier zeker van groot belang - is dat de CD&V geen Waalse tegenhanger meer heeft. De CD&V beseft nu dat ze wel voor Vlaanderen moet gaan wil ze nog toekomst hebben.
Vroeger waren ze gebonden aan de PSC, terwijl de banden met CDH een pak minder sterk zijn. Dit is zo gekomen na - als ik me niet vergis - de stemming over Lambermont (verbeter me als ik fout zit). Toen zijn de ogen van de CD&V open gegaan en hebben ze beseft dat de banden met hun Waalse tegenhanger niet veel meer voorstelden.
kan het weeral niet beter zelf zeggen.
Toch ben ik als onafhankelijke volksnationalist van plan na de volgende regeringsvorming mijn eigen onafhankelijke partij (N-VA) en de confederalistische Vlaamse kartelpartner (CD&V) op hun daden te beoordelen. En dat samen met vele andere kritische Niveanen. De kans is groot dat ik het Vlaams Bloc Flamand spijtig genoeg niet zal kunnen op hun daden beoordelen.

mvVg,
h
Je zou beter nu een beetje meer kritisch zijn! En het is onze fout niet dat je ons niet op onze daden kan beoordelen maar van de partijen (nva incluis) die het cordon handhaven!
jan hyoens is offline