Discussie: Taks op frisdrank
Los bericht bekijken
Oud 2 december 2009, 21:58   #45
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is over het algemeen wel een uitspraak van mensen die reeds een eigen huis, drie auto's in het gezin, een buitenverblijf en een goede job voor meneer en madam hebben.

Ik ben akkoord dat intelligente taksen het gedrag van de mensen inderdaad beïnvloedt in een liefst gewenste richting, maar jouw uitspraak doet me toch een vuile smaak in de mond krijgen.
Ik heb me misschien niet zo gelukkig uitgedrukt, maar wat ik bedoel is dat geld een universele taal is die alle mensen verstaan.
Iemand die nog nooit gehoord heeft van global warming bijvoorbeeld, kan je toch zijn gedrag laten aanpassen en dus zijn steentje laten bijdragen door taksen.
Hij doet dat dan weliswaar niet om de juiste redenen ( louter om het geld ), maar het is het resultaat dat telt.

In principe vind ik dat iedereen mag doet wat hij of zij wilt, zolang hij of zij anderen ermee niet lastig valt of schade toebrengt.
De realiteit leert echter dat de mens daar blijkbaar niet toe is staat is, kijk maar naar hoe het fenomeen overgewicht in Amerika ontspoord is.

Opvoeding, karakter en kennis zijn daarbij essentiële sleutels. Het tweede wordt ook in grote mate bepaald door het eerste.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 december 2009 om 21:59.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden