Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carl Decaluwé
Voor alle duidelijkheid: wij houden vast aan het Cordon Sanitaire.
De kiezer schudt de kaarten.....
|
De kiezer schudt de kaarten.... de kiezer schudt mijn aars ook...
De kiezer kan in dit land enkel de kaarten voor 100% schudden wanneer een partij absolute meerderheid behaalt. Want zelfs al zouden 40% vlamingen op het Blok stemmen , dan nog zouden jullie beweren dat het volk het cordon in stand wil houden.
Luister goed : als het Blok 50% haalt kunnen jullie zelf niks meer bijsturen , dan is het gewoon luisteren. als jullie nu wel in zee gaan dan kunnen jullie elkaar bijsturen en de extreme punten gematigd naar voor brengen. Ik denk dat zoiets voor een democratie veel veiliger is dan een cordon. Als de kiezer laat merken dat hij paars beu is dan wil dat zeggen dat hij VLD en SPa niet langer wil zien regeren. Heb dan ook respect voor de kiezer en ga in op die eis. Het enige wat jullie doen is de SPa elke verkiezing opnieuw verzekeren van een plekje in de regering. Want dat is de hele bedoeling van het Cordon. Ik denk persoonlijk dat de PS een veel groter gevaar is voor de democratie en daar gaan jullie dan wel mee in zee.

Ik dacht dat Jezus zei : bemin uw naasten zoals gij u zelf bemint. (of toch iets in die aard)
Waar is dan nog het Christelijke van CD&V als je al mensen op voorhand gaat uitsluiten