Los bericht bekijken
Oud 3 december 2009, 13:02   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik zal u één voorbeeldje geven.
Ik opende er in het verleden een topic met als titel " 1 jaar LDD" in 'politiek en actualiteit'
Blauwvoet sloot ze prompt met de mededeling : "geen berichten plaatsen zonder een eigen toevoeging"

Oeps! ik was gewoon vergeten eronder te plaatsen...en nog vele jaren zullen volgen..bijvoorbeeld.

Later zijn er nog veel meer berichten geplaatst zonder commentaar door anderen , maar ja, men kan niet alles zien hé...krijg je dan als uitleg.

Maar dat was niet het 'ergste'
Kort daarop werd het bericht naar 'persmededelingen" verplaatst om het kort daarna dan weer in de "prullenbak" te gooien.

Ik heb tot smeekens toe ( per PM) gevraagd waar dat nu weer goed voor was.
Hoewel ik er men hand voor durf afkappen, bleef hij herhalen dat dit niet gebeurt was, en dat ik spoken zag.
Van Dina kreeg ik zelfs een antwoord dat moderators zich niet moeten verantwoorden, en dat ze nog minder in discussie moeten gaan omtrent hun handelen op het forum.

Ook dat is 'democratie' van de VB moderatoren daar.
Het probleem van PI is inderdaad de partijdigheid van de moderatie. Het reglement is voor iedereen hetzelfde, alleen wordt het door de "rechters" van dienst, en dan met name Blauwvoet, niet voor elke beklaagde met dezelfde gestrengheid toegepast. Ik heb daar in het verleden genoeg voor gewaarschuwd. Op die manier ondermijnt de moderatie haar eigen gezag en moet ze niet verbaasd zijn dat sommigen dat gezag niet meer aanvaarden. Maar Kristofke wist het beter en liet betijen. Ook de kritiek die onlangs in het Kletshoekje verscheen is inmiddels een stille dood gestorven.

Ik heb er indertijd eigenhandig voor geijverd dat er tenminste één niet-VB'er tot de moderatie zou toetreden. Kristofke wou daartoe een verkiezing organiseren. Slecht idee, maar blijkbaar wou hij dat per se op die manier doen - op een forum met 80% VB'ers! - en ik ben toen zo onnozel geweest mij kandidaat te stellen. Verloren uiteraard.

En nu ga ik eens uit de biecht klappen, zie. Kristofke had werkelijk gehoopt dat er één VB'er en één niet-VB'er zou verkozen worden. Ik weet dat omdat we toen nog on "speaking terms" waren. Dat pakte uiteraard anders uit. Onder luid protest van de VB'ers toen, waaronder de tweede verkozene Truder, die toegaf louter deel te nemen om mijn kandidatuur te dwarsbomen, en niet de minste intentie had om het forum te modereren, besloot Kristofke toen de nummer drie (ik) alsnog aan te werven, ofschoon er officieel maar twee plaatsen waren. Daarmee verkrachtte hij zijn eigen reglement, maar het toonde alleszins aan dat hij toen nog geen VB-forum in gedachten had.

Toen ik mijn functie "misbruikte" om een aantal fraudeurs onder de kiezers bekend te maken - verschillende VB'ers hadden hun dubbelnicks ingezet om te stemmen - werd ik ontslagen. Toegegeven: ik ben toen nogal eigengereid te werk gegaan. Sindsdien is er echter geen enkele serieuze poging ondernomen om de moderatie te diversifiëren. Dina werd eerst geflankeerd door Condor en vervolgens werd met veel tromgeroffel Blauwvoet aangebracht als "versterking" (het forum was blijkbaar nog niet VB-fähig genoeg). Kristofke zelf was inmiddels steeds meer naar het VB gaan overhellen. Onze vriend Blauwvoet hoeft vandaag zelfs niet meer te overleggen met de anderen om iemand te bannen: hij heeft "carte blanche" gekregen, ongetwijfeld vanwege zijn uitzonderlijke verdiensten aan het VB.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden