Los bericht bekijken
Oud 3 december 2009, 15:59   #18
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb net het manifest van de personenpartij gelezen
Volgens hun tekst zullen zowel de lagere als middeninkomens minder belastingen betalen.
Prima... maar... ze vergeten erbij te vermelden dat de hoge inkomens nog veel minder belastingen zullen betalen...:
voor de schijf die de 50.000€ overschrijdt zou er in hun voorstel slechts een tarief gelden van 29% (in plaats van 50% zoals nu!)

Het lijkt me dat diegenen die er het nog het grootste voordeel bij hebben eigenlijk diegenen zijn die nu ook al een groot inkomen hebben,
zijnde alle inkomens boven de 32.720€ (belast aan 19% ipv 50% !!!)
De laagste inkomenschijf zou dan wel belastingvrij zijn, maar het doet me een beetje denken aan een garage die 10% korting geeft op een Lada van 10.000€ en tegelijk 40% korting op een Jaguar van 100.000€
Misschien is dit wel de bedoeling, maar dan is het niet echt openhartig en eerlijk. En zeker niet sociaal...

Hieruit volgt dan ook dat, als zowel de lagere als middeninkomens als de hoogste inkomens minder belastingen betalen
er véél minder inkomsten uit belasting zullen zijn. Vraag is hoe dat zal opgevangen worden.
Ik vermoed dat het een zoveelste poging is om de kloof tussen arm en rijk te vergroten...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden