Voor er verandering kan zijn, dient er voor de mens meestal, zeker op grote schaal iets ernstig te gebeuren. Die blijft maar doorgaan met het milieu te vervuilen tot de aarde een stort is zal ik maar zeggen en die het met zen ogen kan zien en niet denkt van, bwa, ik merk er toch niks van, morgen misschien. Ook met dramas, rampen,.. komen ze dichter bij elkaar te staan, is er eenheid. Men weet pas wat er is, als het er niet meer is enz. Iedereen weet wel dat deze wereld fucked up is, maar veel doen we er niet aan eigenlijk. Ik haalde daarstraks heropvoeding aan en omdat we zo vast zitten aan onbenulligheden denk ik dat ook dat geen soelaas kan brengen en alles uiteindelijk weer naar het oude gaat. Dus is het enige dat ons kan helpen, een ramp(en), van collossale grootte dat we eens grondig wakkergeschud worden en ons gaan herevalueren. En van daar evolueren. Hopelijk volwassen worden. Een wedergeboorte zeg maar. Ik denk dat dat nodig is, dit onze redding kan zijn, om hopelijk uiteindelijk weer niet in verval te geraken en in corruptie belanden etc. Niet dat ik in de apocalyps geloof of iets in die richting voel of het wil maar misschien is het iets dat moet gebeuren. Voor de rest heb ik de hoop in de mensheid al een tijd opgegeven.
Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 4 december 2009 om 03:37.
|