Los bericht bekijken
Oud 5 december 2009, 12:32   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het Antwerpse gerecht heeft een netwerk opgerold dat de voorbije twee jaar in België duizenden spookbedrijven zou hebben verkocht aan fraudeurs en oplichters. Ook notarissen zouden daaraan hebben meegewerkt.
De onderzoeksrechter heeft behalve de zaakvoerder van de verdachte firma, 'Emzet', die de spookbedrijven via een website aan de man bracht, al twee notarissen in verdenking gebracht voor valsheid in geschriften. Het gerecht viseert nu ook de klanten die de spookbedrijven mogelijk hebben misbruikt voor fraude, valse facturaties en andere malversaties.

Het was de fiscus die het Antwerpse gerecht waarschuwde voor Emzet. In tal van belastingfraudes waren al postbusvennootschappen opgedoken die door Emzet waren geleverd. Het gerechtelijk onderzoek bracht aan het licht dat Emzet de voorbije jaren duizenden spookbedrijven heeft verkocht.
uit DS online vandaag

... heeft het "gerecht" of wat voor bende komedianten daar nog moet voor doorgaan ontdekt wat gans België al weet ik hoe lang weet???
Is het niet via dat middel "oprichten- lieden eventjes tewerkstellen - weer ontslaan - en klaar zijn ze "om als "werkloze" aan de Belgische vetpotten te zitten enz
En daarna gaan ze lekker "failliet" en herbeginnen achter de hoek weer opnieuw. Of vergis ik me?
Samen met zoveel andere zaken, om te kotsen...
Als "gewone burger" die doet wat hij/zij moet doen voel je je uiteindelijk een onnozelaar. En kun je het liedje opzetten: "het zijn zotten die werken..."
Misschien kunnen ze dan gelijk eens vragen aan Laurent op welk spookbedrijf in Frankrijk zijn Ferrari ingeschreven staat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden