Die vetzakken die de trein/tram/bus niet betalen en dan nog weigeren hun pas te tonen, gooien hun eigen ruiten in.
We reizen niet meer rond in postkoetsen en aanverwanten.
We maken gebruik van publieke transportmiddelen, dan moet het aanvaard worden dat daar konsekwensies aan verbonden zijn.
Het is aan de wetgever om te bepalen hoe de diensten van openbaar vervoer hun spullen op een deftige manier kunnen organizeren.
Als de wetgever kiest dat de kondukteur geen pas mag eisen, dan moet de wetgever duidelijk stellen wat er dan wel moet gebeuren: de wanbetaler moet gevolgd worden door de kondukteur tot de polies ter plaatse kan komen; de polies moet een proses opstellen; de rechter moet een veroordeling uitspreken .... en daar moet van de eerste keer bijgezet worden hoeveel de kosten voor die wanbetaler zijn: bijkomend nmbs-personeel, overuren polies, overuren gerecht ...
Afijn, wat een zever.
Ik vind het zo logisch als wat, dat als ge op bus of trein/tram stapt, dat ge uw betalingsbewijs laat zien, en als ge dat niet doet, dat ge op de bon gezwierd wordt door die kondukteur.
Ik peins, mocht ik op een trein zitten en getuige zijn van zo'n show van een uilskuiken die zijn tiketje noch zijn pas laat zien ... ik zou nog goesting hebben om die kondukteur een handje toe te steken ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.
De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.
Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
|