Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA
Dat het VB de kleine man bedriegt! Door voortdurend te orakelen dat ze er De Spreekbuis van zijn terwijl ze er in de praktijk op neerkijken, zowel programmatorisch als qua stijl met Annemans op kop van die groep.
Overigens zijn dat wel deftiger milieus? Is het kleinburgerlijke wereldje deftig?
Het doet me onmiddelijk denken aan fatsoenlijk rechts in Italië vandaag, met haar ster aan het firmament: Berlusconi. Ook VB'ers hebben al regelmatig gemeend dit crimineel kalf te moeten steunen met allerlei dwaze verklaringen. We zien alweer wat dit "fatsoenlijk" rechts is: een hoerenloper met maffiabanden die via platvloerse tv-programma's in de media die hij bijna volledig naar z'n hand kan zetten, de bevolking voorliegt en bedriegt.
De "deftigere milieus"... dit uitspreken alleen al doet me walgen.
|
Over Berlusconi kan ik je moeilijk ongelijk geven. Nooit een fan van geweest, trouwens.
Ik begrijp alleen je sprong niet van pseudo-elitaire milieus naar het hautain zijn van Annemans. Ik veroordeel ook veel van "het gedrag van de straat" waar je nu zo verbloemend over spreekt, toch zal ik niet arrogant en hautain doen tegenover de man in de straat.