Los bericht bekijken
Oud 6 december 2009, 04:02   #21
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Volgens de islam is de dag des oordeels op ne vrijdag. (juist porpo?)
Er bestaat een hadith hierover, maar over de authenticiteit van deze hadith weet ik niets.

Citaat:
Enfin, ik heb toch ne oprechte moslim op msn en die zei mij da is, ene uit Bahrein.
En op welke dag valt 21/12/2012? Vrijdag ja
Bijgeloof.

Citaat:
Over profetiën gesproken, ik denk dat islam ze ook wel heeft.
Klopt.

Citaat:
En ik geloof ook dat Mohammed wel een inspiratie kon uitputten afkomend van de Force (God in manifestatie)
Wij noemen dat openbaring.

Citaat:
Maar zoals ik al zei porpo, ook Mohammed was mens en vastgekleefd aan aardse overtuigingen, aards bestaan (dus ook geschiedenis etc).
Geloofsbelijdenis van de islam is:
(Ik getuig dat er geen god is dan Allah, en ik getuig dat Mo7ammed zijn dienaar en boodschapper is).

Dienaar, dus ook mens, ja.

Citaat:
Ik denk werkelijk dat wij als mens gerust eens buiten de doos (buiten de huidige lectuur/bijbel/koran/torah) mogen gaan leven
Islam praktiseren betekent eigenlijk gewoon buiten de doos (jouzelf) gaan leven en denken. Maak niet van jouzelf of van jouw eigen begeerte een God want dat is niet de juiste God die aanbeden mag worden.

Heb je hem gezien, die zijn eigen begeerte als zijn God aanneemt? Wil je dan een beschermer over hem zijn? (Koran 25:43)

Aanbid niet het leven, aanbid niet een bepaalde mens enzovoort, alleen God de Schepper heeft het recht om aanbeden te worden en dit is de absolute vrijheid.

Laatst gewijzigd door porpo : 6 december 2009 om 04:12.
porpo is offline   Met citaat antwoorden