Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
Alles in vorm van geloof is beter een privé-kwestie, porpo. Don't you agree?
|
Alles is een geloof zelfs het feit dat je nu dit bericht van mij aan het lezen bent, je weet niet zeker 100% dat je dit aan het lezen bent, je handelt gewoon alsof want de kans is gewoon te groot dat het zo is.
Citaat:
Waarom moet ik taksen betalen voor een gebouw dat graag tot den hemel reikt, alle gebouwen overstijgt en om 6 uur 's morgens al lekker zes keer DING DONG'ed?
Hetzelfde voor een moskee, waarom moet dat gesubsideerd worden met staatsgeld?
|
Jij bent echt grappig, het is niet een gebouw of een moskee die subsidies krijgt (als 't waar is), maar de dienst, deze dienst is een deel van een probleem of een oplossing, en het doel is een orde.
Citaat:
|
Dat hoort niet, maatschappij als collectief moet functioneren los van geloof.
|
Dat kan niet, dat is gewoon onmogelijk, de wetgeving bijvoorbeeld is gebaseerd op een geloof, ik weet niet wat voor een geloof dat het is, maar het is zeker en altijd een bepaald geloof.
Je maakt de wetten om gewoon zoveel mogelijk orde en welvaart te realiseren, als de mensen gewoon robots zijn (geen religie, geen cultuur, geen politieke of filosofische overtuiging) dan ga je geen wet maken, je gaat gewoon die robots programmeren.
Dus je bent een beetje utopisch bezig, daarom gaan we eigenlijk niet verder discussiëren over dit punt.