Los bericht bekijken
Oud 6 december 2009, 20:39   #32
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

1. Probeer nu de vraag omgekeerd te stellen, weinig kwaad in vergelijking met meer goede. Met dezelfde redenering kom je aan het besef dat er wel een Schepper is.

2. Hij voor de schepper gebruiken we niet voor mannelijke pers vnw. De Schepper is in alles absoluut anders dan de schepping, zoals de timmerman anders is dan een tafel die hij maakt, maar dan is deze vergelijking gewoon illustratief. God de Schepper is absoluut in zijn bestaan dus heeft geen begin en is niet verwerkt.

'Zeg: Hij is God als enige. God de eeuwige. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt en niet één is aan Hem gelijkwaardig.' (Koran, 112:1-4)

Ik geloof niet in de God de Schepper die alleen het paradijs heeft geschapen, maar ook de hel, ik geloof niet in God die alleen het kwaad heet geschapen, maar ook het goede, en ik geloof niet in God die vergevend en barmhartig is, maar ook rechtvaardig streng in het straffen, ik geloof niet in God die alleen Wijs is, maar die ook de absolute Wil heeft.

De mens die in staat is om na te denken en het goede van het kwaad te onderscheiden, het licht door het donker te kennen, is de Wil van God.
1. Waarom zou ik?

2. U gelooft wat u wilt, uiteraard.

Ik snap alleen niet hoe u dat kunt doen, en sinds kort wil ik het ook helemaal niet meer snappen. Ik heb er gewoon mijn buik van vol.

Als 'de Schepper' mij iets te vertellen heeft, dat hij/zij/het dat dan tenminste in een eenvoudige, niet al te poëtische en zeker niet noodzakelijkerwijs 'te interpreteren' taal doet, en voor de verandering eens een vrouwelijke Profeet op mij afstuurt.

Altijd maar van die gestoorde macho-zwijnen, ze komen me de strot uit.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 6 december 2009 om 20:40.
djimi is offline   Met citaat antwoorden