In alle grote agglomeraties zou er een intense samzenwerking moeten zijn tussen alle aanbieders van openbaar vervoer. Brussel is een beetje een voorbeeld : een "Jump ticket" is ook op de NMBS geldig .. Maar alles kan vanzelfsprekend met de komst van het GEN moet de samenwerking NMBS/NMVB alleszins beter metro-trein-bus-tramvervoer is complemetair. Idem dito voor de samenwerking tussen TEC/De Lijn en het Brussels vervoer - van samenwerking worden ze alleen maar beter.
Wat ook leuk zou zijn is informatie door bekwame veeltalige mensen in de grote stations die weten waarover ze praten : Frans- Nederlands -Duits- Engels - Spaans
zou om te beginnen niet misstaan : zijn er oinvoldoende afgestudeerden aan tolkenscholen ? In Madrid bv. lopen er tijdens de verlofperiode studenten rond die je in vele europese talen te woord kunnen staan. (Arabisch moet ook kunnen Hein ?)
PS ook in grote duitse steden "werken de diverse maatschappijen samen" ie. ze zijn niet gefusioneerd het HVV (Hamburger Verkehrsverein is een vereniging van diverse samenwerkende maatschappijen waaronder de HHG en de DB )
__________________
Tempo toleras
sed vero aperas
Laatst gewijzigd door roger verhiest : 6 december 2009 om 20:54.
|