Los bericht bekijken
Oud 6 december 2009, 23:33   #27
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

t'is gewoonweg godsgeklaagd hier in vlaanderen......

zélf ondervonden.... heb een stukske weiland met boomkes erop en ging navraag doen of ik er een afsluiting mocht plaatsen om dieren te houden... paarden bijvoorbeeld....

kreeg eerst te horen : "maar gij hebt toch géén dieren ?"

en toen ik zei "nog niet, gezien ik eerst een afsluiting wil zetten..."

kreeg ik te horen dat ik enkel prikkeldraad mag zetten.... en moest aantonen hoevéél dieren ik bezit want dan gingen ze me ook een vergunning geven om een stal te bouwen in functie van het aantal dieren.....

toen ik hun aan het verstand probeerde te brengen dat prikkeldraad niet mijn ding was en het misschien wel zou kunnen zijn om dieren laten op te lopen die zélfs niet mijn eigendom zijn ging het al helemaal niet meer....

toen ik vroeg hoe ik daarmee (met prikkeldraad) schapen ging binnen houden lieten ze me verstaan dat ik dan wél weidedraad mag plaatsen, maar geene met kleine mazen "type bekaertdraad"..... want dan kan het wild niet meer over mijn eigendom flaneren..... en tja sé er lopen in ons geburen nogal wat jagers rond die fazanten en dergelijke afknallen en die goede maatjes zijn met de lokale politieke "fazanteneters"..... en die beschouwen mijn stukske weide als "hun" jachtgebied..... en haagskes en draad waar ze niet kunnen overgeraken of uwen eigendom afsluiten past niet in die mannen hun "politieke" milieunorm qua ruimtelijke ordening.... ge moogt eigenaar zijn van uw stukske grond en er grondlasten op betalen maar ho maar als ge er iets wil mee aanvangen............ dan zijn de regelneven daar om u als kleine man eens goed te kakken te zetten !