Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Interessant. De meesten die ik gesproken heb die Morales persoonlijk ontmoet hebben spreken van een oprecht en nederig individu.
|
Die indruk deel ik alvast. Hij was toenweliswaar nog geen president, had eigenlijk juist de verkiezing verloren, maar was zeer bescheiden en zeer begaan met de mensen.
Citaat:
Sommigen menen dat zijn dromen 'niet realistisch' zouden zijn. Wat is jouw indruk?
|
Als je het interview leest, staan er nogal wat zaken in die me op korte termijn niet realistisch lijken, zoals het nationaliseren van het drugbeleid. Indien Bolivia dat zou doen, werd het de paria van de 'beschaafde' wereld.
Wat het volledige programma van de MAS betreft: hij heeft in ieder geval een mandaat van de bevolking en de krachtsverhoudingen liggen op het continent niet slecht. Ik ben dus hoopvol al moeten we erg opletten voor scenario's als Honduras (heb je mijn video over Erasto Reyes gezien?
http://ministerievanagitatie.wordpre...-erasto-reyes/) en Paraguay.
Maar ik ben relatief optimistisch. Dat kan ook niet anders: ik volg de situatie sinds 1980. De evolutie is in dat kader ronduit fenomenaal te noemen.