Los bericht bekijken
Oud 7 december 2009, 19:24   #166
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Dat komt vanwege de locatie. Dat gedeelte van Elsene is één van de 'bastions' van Francofinie in Brussel (in de zin van: daar wonen/werken/studeren te weinig aantal Vlamingen in vergelijking met de rest van de bevolking (ja, ik weet dat dat geen perfecte excuus is maar ja... business is business hé? Trouwens, in het management van Hollandse winkelketens in Belgie zijn er meestal wel Vlamingen aanwezig... het zou dus eigenlijk niet mogen gebeuren

Als je naar hartje Brussel afdaalt zul je wel zien dat er een ander beleid gevoerd wordt. Daar zorgen diezelfde Hollandse ketens er wel voor dat er minstens één Nederlandstalige personeel altijd aanwezig is (meestal toch - ik heb in iedere geval nooit anders ervaren).
Inderdaad: business is business. En voor mij betekent dat ivm klantvriendelijk dat je er als manager van eender welke zaak in het 'tweetalige Brussel' zou moeten voor zorgen dat al je personeel toch een basiskennis heeft van de andere landstaal.

Raar vind ik wel dat men altijd maar van Vlamingen vind dat dat zo moet zijn. Ik heb in Brussel nog nooit gehoord van verkoopsters die enkel Vlaams kunnen. Persoonlijk ken ik zelfs twee (vlaamse) vrouwen die in Brussel in een parfumerie werkten en Frans kunnen spreken was een absolute vereiste!
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden