Los bericht bekijken
Oud 8 december 2009, 05:32   #448
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
recapituleren :
Jij beweert dat bij een groeiende economie iedereen er beter van wordt.

Ik geef een voorbeeld van het tegengestelde

Jij beaamt en geeft er nog een voorbeeld bij.

Worden iedereen nu beter?
Ik beaam niet, ik probeer je aan te tonen dat zulke herstructureringen nodig zijn en dat iedereen op lange termijn wel beter af is met dat voorbeeld.

Je bekijkt dit vanuit een lokaal standpunt, zowel in tijd als in ruimte, dat is verkeerd.
Ja, bij deze herstructureringen worden er mensen op straat gezet en dat is voor die mensen op dat moment hard, maar op lange termijn is het beter voor iedereen.

Je ziet die ene gebeurtenis en denkt enkel aan de consequenties voor de personen in kwestie op dat moment, ja ze zullen het even moeilijk hebben maar de meesten vinden wel weer werk, dat zei ik al, en als de bedrijven waarvoor we werken er op lange termijn sterker van worden en bestendiger zullen zijn tegen dipjes in de economie (want dat is de bedoeling), zijn we allemaal beter af, de kansen dat deze bedrijven kopje zonder gaan bij volgende crisissen en iedereen op straat moeten zetten zijn kleiner.
Op deze manier kunnen de werkende mensen en de bedrijven ook de sociale zekerheid blijven sponseren voor de enkele ongelukkigen die echt geen werk meer vinden.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden