Los bericht bekijken
Oud 8 december 2009, 18:50   #351
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ooit ( 3 jaar geleden toen die zever begon) op een werkvergadering in de zaak waar ik werkte (horeca) met 18 man personeel. Even tellen wie rookte, oeps 18 man.
Ik zie je probleem niet.

Voorbeeld:
ik ken een aannemersbedrijf waar een kleine 20 man werken, die volgens den 'ouden' arab (nu heet dan niet meer zo, maar swat) een helm zouden moeten dragen op de meeste werven die ze doen.
Maar geen een van die 20 vindt dat plezant en ze zeggen allemaal: wij doen dat nu al jaaaaren zonder helm, waarom ineens nu wel ?
(antwoord: omdat het te hoog aantal arbeidsongevallen veroorzaakt door vallende dinges op werven op die wijze drastisch kan verlagen ... maar ja, twintig zwaar gekwetsten op gans Vlaanderen, dat is statistisch klein dat je het in je eigen bedrijf al hebt meegemaakt, maar zo'n hamer van maar één verdieping hoger op je donder krijgen, dat wil je niet één keer in je leven meemaken ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden