Los bericht bekijken
Oud 8 december 2009, 20:01   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Beetje tegengewicht kan nooit kwaad. Maar ik ga dat weer niet helemaal alleen doen.

Ik ben heel die heisa rond het klimaat een beetje beu.
En ik ben niet de enige denk ik.

Of de heisa nu gerechtvaardigd is of niet laat ik in het midden. Mijn tegengewicht-actie wil enkel bereiken dat de heisa zo snel mogelijk stopt. Dat kan evengoed betekenen dat er goeie afspraken worden gemaakt in Kopenhagen en volgende klimaatconferanceserencies zodat de ongerusten op terug op twee (koele) oren kunnen slapen, het kan evengoed betekenen dat de intresse voor het opwarmend klimaat helemaal verdwijnt.
Wat het resultaat ook moge zijn, ik zal al tevreden zijn als de heisa stopt.

Vandaar; we (ik en nog wat intelligent volk) richten een vzw op (met als doelstelling het stoppen van de heisa) die op alle mogelijke manieren zoveel mogelijk CO2 uitstoot. Alle tips die je tegenwoordig om de oren vliegen om CO2 te beperken vegen we aan ons laars en we geven de bevolking tips om hetzelfde te doen. We eten alleen nog bonen en ajuin. Onze afval stoken we op in den hof. Als het mogelijk is pakken we het vliegtuig. Enzovoort enzovoort. De lidgelden, giften en opbrengsten van kerst-, avond- en jaarmarkten worden integraal besteed in het aankopen van flessen CO2 die op het ledenfeest feestelijk in open lucht opengedraaid worden.

De mensen die geloven dat een beperking van de CO2-uitstoot het ultieme reddingsmiddel is doen best een beetje voort met er iets aan te doen, want zolang dat niet gebeurd is (en er dus heisa is) lossen wij en massa CO2. We zijn zo een beetje 't zweepje als het ware.
De mensen die niet geloven dat een beperking van de CO2-uitstoot het ultieme reddingsmiddel is hoeven zich geen zorgen te maken. Dat beetje extra CO2 maakt hun niet uit.

Ik wil best voorzitter van de vzw worden, ik moet enkel nog een penningmeester, een derde lid en een goeie naam.
Wie helpt?

Let wel; dit is geen poging om het milieu om zeep te helpen. Dit is enkel een poging om zij die er mee bezig zijn eens goed onder druk te zetten. Hoe langer zij er over doen om het probleem op te lossen, hoe groter wij het probleem maken. Ofwel lossen ze het op ofwel zwijgen ze erover. Ons (als vzw) is het om het even. Zowel milieuactivisten als milieu-laisser-fairen doen dus hun voordeel met onze vzw.