Discussie: Het is ver gekomen.
Los bericht bekijken
Oud 9 december 2009, 16:14   #99
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Is dat niet een buitenlandse godsdienstige invloed uit het Midden Oosten van zo'n 2000 jaar geleden?

Toneelverenigingen vind je overal. Toneel komt van de Oude Grieken.

Muziek en fanfare is niet uniek voor België, zelfs de schlagers niet.
Buiten Adolphe Sax is er qua muziek niet zo heel veel te vertellen over België.

Zelfs de leeuwenvlag komt uit het buitenland. Volgens de mythe van een Islamitische heerser uit het Midden Oosten. In werkelijkheid is het waarschijnlijk overgekomen uit Engeland.
En ja wind kunnen ze zeer goed maken in Vlaanderen.
Soit vendelzwaaien vindt ge overal, enkel de vlaggen verschillen.

Duivensport. Mja kun je moeilijk Belgisch noemen aangezien het een eeuwenoude bezigheid (Postduiven) is over de hele wereld.

Ah een frituur is nog iets redelijk unieks voor deze streek. Die vind je enkel in België en Noord Frankrijk.

Daaruit kan je dus concluderen dat buiten frituren onze "eigen cultuur" een mix is van andere culturen.
Een mix van andere culturen, maar wel een deel van onze eigenheid, dat we helaas geen heidenen meer zijn is al zo een invloed van een cultuur die ons werd opgedrongen.

natuurlijk zijn er een aantal zaken typisch europees, of typisch voor de lage landen of germanen. of whatever inderdaad, frietkoten zijn nu eens typisch belgisch, ( Frans Vlaanderen, Vlaanderen, Walonie, en Zeeuws vlaanderen ) zijn er rijkelijk mee gevuld. is dat niet schoon, moet dat nu perse zo een ding zijn in een huis, mij smaakt da het best aan zo een brak op een plein. Moeten die ook door pitta koten en macdonaldsen vervangen worden. (niet dat die 2 laatste ook mij niet smaken. )

maar dat wil niet zeggen dat het geen deel is van onze eigenheid, we moeten geen 2 ` beeldenstorm tolereren ook al ben je niet gelovig die ingevoerde kerk op het dorp is deel van uw eigenheid. En dat pitta kot zal dat binnen 20 jaar misschien ook worden en ik heb daar niks op tegen, maar wat ik wel niet kan verdragen is dat westerse symbolen/tradities/etc... zomaar moeten wijken uit politiek correct gedoe.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden