Awel alcohol schaadt onze maatschappij op ONGEZIENE schaal. Werkelijk "ongezien". Stel U nu coke basers voor, hero addicts die zich verplaatsen van de apotheker tot de winkel, een buggy verder duwen, ... oh neen man. Not in my world. Ik zou als brave burger werkelijk (toch blower en psychonaut) diep geshoqueerd zijn moest mdma, coke, etc zomaar te krijgen vallen als meerderjarige. (dat is dus ook 18) Ik ben 18 geweest, maar was alles behalve volwassen.
Op mijn 16 (en eigenlijk veel jonger al) kon ik in het uitgaansleven zuipen tot ik mijn gal uitspuwde en nog zou ik drank gekregen hebben.
Daarom vind ik niet dat drank ter beschikking moet zijn van 16 jarigen. Neemt U maar 18 jaar vanaf nu lief BE.
Een minderjarige mag drinken, maar een meerderjarige kan amper deftig blowen zonder de taboewereld ervan te omzeilen, komaan he?
En net omdat al de rest zo'n "oncontroleerbare" drugs is, zal aanbod in (hard) drugs een tiental bruggen te ver blijven.
Als we het dus harder moeten aanpakken, moeten we het dus ook zeker niet gaan aanbieden he?

En net daarom als blower ben ik er mij van bewust, shops gaat tot toerisme leiden (kan een partij daar weer over zeiken om stemmen te halen), sommige ontspoorde gebruikers gaan goeie wiet paffen van tot 15 euro de gram.
Dat kan uitkomen op een maandblowrekening van
Maar laat ons stellen dat we bij een shop voor 11 euro de gram dagelijks 3g wiet kopen. Drie gram wiet is overdreven misschien. Maar voor sommige wel degelijk het dagelijks gebruik.
Dat is: 11€ x 3(gram) x 31 (lange maand) = 1023 euro.
Ge kunt ook voor 7.5€ de gram pakken, maar dat is dan niet veel goedkoper he.
Dus ik heb zoiets van? Laat een mens toch zijn shit zelf groeien?