Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat is me dat nu weer voor onzin? Als holebi's "het over het algemeen veiliger doen dan hetero's", zouden de cijfers omgekeerd zijn. Nee, het probleem is nu juist dat ze het ondanks het verhoogde risico niet veiliger doen. Er is vooral onder jongere homoseksuelen een condoommoeheid ontstaan in combinatie met een verkeerd beeld van aids. Waar dat vroeger als een verschrikkelijke, snelle en dodelijke ziekte werd ervaren, wordt het nu meer gezien als een soort van chronische aandoening, waarmee je met de juiste medicatie best kan leren leven. En dan zijn er natuurlijk die idioten die het om een of andere waanzinnige reden hip schijnen te vinden om seropositief te zijn en die bewust op zoek gaan naar besmetting... Nee, holebi's doen het spijtig genoeg over het algemeen niet veiliger dan hetero's.
|
Hetero's doen het in hun leven gemiddeld met 9 personen. Als je dat onbeschermd doet heb je een zeer kleine kans om AIDS te krijgen.
Daarintegen heeft 1 op 20 van de homojongens AIDS. Als je het je hele leven onbeschermd doet heb je veel kans om AIDS te krijgen. Ook omdat homojongens met meer verschillende personen seksuele handelingen hebben dan heterojongens
(gemiddelde heb ik niet, maar uit ondervindingen en waarnemingen vermoed ik dat het hoger is dan 1 op 20)
Stel dat 6 op 10 heterojongens het veilig zou doen, tegenover 9 op 10 holebi's, dan nog zouden er meer homo's besmet worden per jaar.
Ik hoorde het laatst nog een hetero zeggen:
"ik moet geen condoom gebruiken, want mijn vriendin pakt de pil". En die randdebielen zijn dan de eerste die de homo's verwijten van ziekteverspreidend te zijn.
Hetero's liggen gewoon te weinig wakker van het probleem omdat het AIDSvirus niet zo verspreid is in hun soort.