Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis
zagevent
|
Je doet maar.
Ik weet het mijne.
En ik ben niet de enige.
Degenen die hier al langer zitten weten het ook wel; het forum (en ik heb het enkel over K&K) is niet meer wat het geweest is. Als zelfs de moderators mails beginnen rond te sturen naar bepaalde leden met de vraag hoe het forum terug op het rechte pad te krijgen weet je het wel.
Het zal ook wel aan mezelf liggen natuurlijk, een forum met meer gelijkgezinden is natuurlijk altijd leuker, maar toch, ik blijf erbij; vroeger hing hier in K&K meer een vriendensfeer. Hoogoplopende discussies vond je hier niet en als ze toch opdoken werden ze al snel vrolijk kapotgespamd met tetten en Duvel. Er kon toen ook veel meer. Toen kon bij wijze van spreken een topic over kindermisbruik nog paginas vol leuke gesprekken opleveren. Er zouden slechts weinigen op het idee gekomen zijn te melden dat kindermisbruik eigenlijk niet echt done is. En dat was goed; vooral omdat de meeste posters in zo'n forum zelf goed genoeg weten dat kindermisbruik not done is. Wat niet wegneemt dat we het als voorzet best kunnen gebruiken om een amusant topic op te zetten. Zonder te kwetsen of te beledigen zelfs.
Tegenwoordig heb je in praktisch elk topic wel iemand die K&K blijkbaar al te serieus neemt of met een belerend vingertje komt staan zwaaien. Hoogtepunt was hierin bv. deze morgen IronChef die gaat liggen zeiken over Dronkoers' vermeend zuipgedrag. Dan vraag ik mij af; heeft die IronChef nu na al die tijd nog niet door dat Dronkoers waarschijnlijk meer brein tussen zijn oren heeft zitten dan hijzelf? Of gelooft hij echt dat Dronkoers iemand is die dagenlang ladderzat rondloopt en/of -rijdt? Nu is zo'n reaktie op zich niet rampzalig voor de kwaliteit van het forum maar tegenwoordig kom je zo'n reakties met de regelmaat van de klok tegen en dan worden ze dat wel.
En daar word ik boos van.
Maar degenen die me een beetje kennen vergeven me dat wel want ik word niet snel boos op medeforummers (1-bericht-leden die enquetes posten uitgezonderd). En daarom mag ik het nu wel eens een keertje.
P.s. Dit is ook geen persoonlijke hetze tegen Ironchef. Hij was enkel de druppel vanmorgen en daardoor ook mijn voorbeeld hier. Eerlijk gezegd viel me dat van Ironchef een beetje tegen. Niet van hem verwacht.