Andev, we weten ondertussen allemaal al dat het stemhokje niet zoveel meer uitmaakt. Het Belang wordt uitgesloten, een hele hoop houdt zich niet aan zijn beloften, bij de spa amuseren ze zich met ministers uit te sluiten, om nog maar te zwijgen van al die corrupte pipo's die er rondlopen.
Je zult wel héél veel druppels nodig hebben om deze plaat af te koelen, de centrumpartijen worden immers langs alle kanten gesteund en voorgetrokken, denk maar aan de media.
Betogen is voor mij niet gelijk aan vernieling zaaien, je kan het op je eigen manier invullen. Zet de weldenkende linkse maatschappij een hak en sluit je aan bij een politieke partij/beweging? Ledenwervers of aanverwanten zijn altijd nodig, om welke vzw/partij/... het ook gaat.
En tja, Europa. Daar geloof ik eigenlijk al lang niet meer in. Een democratisch Europa waar België/Vlaanderen evenveel macht zal hebben als Frankrijk of Duitsland, dat zie ik nooit gebeuren, integendeel.
Naar mijn idee is Europa niet langer een continent, maar een land. We zijn ondertussen één volk, moeten ons voor een groot deel aan dezelfde regels houden, moeten samen onze problemen oplossen, moeten samen al ons geld op tafel leggen om een leger op pad te sturen of moeten een gezamelijk (hoe kan dat nu?) standpunt innemen ivm buitenlandse of 'binneneuropese' kwesties. Ik ga eerlijk gezegd liever een tijd terug dan langer deel uit te moeten maken van deze poppenkast.
Europa amuseert zich met derdewereldlanden voor te bereiden om zich bij de EU aan te sluiten en laat het ook nog eens toe dat Amerika zich met de hele zaak moeit! Zij lijken mij de allerlaatsten die de kans moeten krijgen hier iets te veranderen.
Geef een ander het goede voorbeeld en verkondig je boodschap. Alleen die waar ze zelf in gelooft is de juiste, succes
|