Discussie: 10 Pygmeeën.
Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2002, 21:49   #2
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Naar ik herinner,ja 't is lang geleden,vertelde men mij op school dat een dierentuin diende om de beesten ten toon te stellen van de verre en warme landen. In mijn schooltijd was de media nog zo niet aanwezig als heden en wij vergaapten ons aan die beesten net als wij het nieuwste wereldwonder zagen Een uitstapje naar de zoo was de uitdaging,de ontdekking en de uren om over te praten op menig schoolpleintje.

Ja nu wordt een zoo tegenwoordig gebruikt om de bijna uitgestorven dieren te beschermen,een voortplantingssysteem te onderhouden,of het bijna laatste exemplaar te kunnen bezoeken.
Helaas door de media is het bezoek aan de zoo sterk in aantrekkingskracht verloren. Als ik nu aan mijn spruiten mededeel of voorstel om de zoo te bezoeken ontkent er een protest met een kracht gelijk aan de kracht van een kernbom.
Ik geloof ook niet dat men zoveel naar de zoo gaat en als men gaat is een zij -attraktie het enige soelaas om volk aan te trekken

Dus men heeft het ei van Columbus ontdekt: we stellen bijna uitgestorven,uit geroeide rassen voor.
Een voorproefje deed men toen op de Wereld tentoonstelling van het jaar stillekes maar er waren er dan toen nog genoeg van die zwartjes.
Als men nu over zwartjes spreekt ontkentent er ook een protest van zowel rechtse als linkse en progressieve kant.

Inderdaad misschien binnen hier en afzienbare tijd zullen wij ook tentoongesteld worden aan de latere bewoners van onze planeet.

In het jaar 5212

Zo beste bezoekers aan zowel uw rechter en uw linker zijde ziet u twee speciën. De mens genoemd. Er waren twee geslachten,een mannelijke en een vrouwelijke. Deze speciën waren toen nog iet aangetast aan een overdosis ozon,radioactiviteit,luchtvervuiling,.........
Ze kenden ook nog andere speciën ,dieren genaamd.Men sprak toen over vissen,zoogdieren,......
Het waren echte primitieven want ze aten iets dat natuurlijk voedsel naamde. En bla,bla,bla,bla,......

Leuk vooruitzicht voor onze achterachterachterachter,.......kleinkinderen.

Bezoeker: kinderen wat zijn dit?
de moralist is offline   Met citaat antwoorden