Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Stel zelf naar hartelust betere termen voor, maar 1 ding is zeker: het heeft niks te maken met religie of ideologie.
|
Individuele waanzin lijkt mij een term die meer op zijn plaats is.
Het meest gekende voorbeeld van een genocide betreft trouwens net wel een illustratie van een op ideologie gestoelde waanzin: de holocaust.
Citaat:
Ander voorbeeldje: de verovering van Noord-Amerika op de "Indianen".
|
Probeer mij een keer uit te leggen hoe "economie" aan de basis lag van deze ontdekking/verovering en vervolgens aan de uitmoording van de - met kleine letter trouwens - indianen?
Citaat:
Nog eentje, meer recent: De inval van de VS in Irak
|
Die discussie ga ik hier niet voeren, maar voor "de economie" was die inval eender slecht dan wel goed.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|