Deze week een interview gelezen in "dag allemaal" over Mark Demesmaeker.
De vraag:Wat gaf de doorslag om in de politiek te stappen?
De druppel die de emmer dee overlopen, was een studiogesprek met Verhofstadt.Na het interview heeft de premier me op een ongelooflijk onbeschofte manier afgeblaft.Dat had ik nog nooit meegemaakt! Sommige politici zoals de eerste minister, dreigen journalisten af vooraf hun vragen mee te delen of om bepaalde vragen vooral niet te stellen. Ik deed daar niet aan mee en had het gewaagd enkele vragen over actuele, maar onverwachte thema's te stellen.
Nu, dat kwam slecht aan! Toen de premier mij achteraf afblafte , dacht ik: Nu heb ik het wel gehad.
Demesmaeker was jaren journalist bij VTM en heeft ook een politiek programma gepresenteerd.
Hoeveel journalisten spreken niet slaafs de woorden van de politiek correcte politici, terwijl ze in hun hart weten dat de werkelijkheid heel anders is.
Zo word het Vlaams Blok ook steeds voorgesteld als "het grote kwaad". Terwijl men best weet dat dat helemaal niet het geval is.
Pas als het men het politiek correcte pad verlaten heeft klappen de meeste uit de biecht.
Een droevige democratie vind ik dit, waar men het recht op vrije meningsuiting nog steeds aan banden probeert te leggen.
|