Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
Ge moet dat zien in termen van dagelijks.
Een dagelijks blower of een dagelijks mdma slikker, wie is er aan de eindstreep van de lange termijn het meest toegetakeld?
|
1) je moet oliedom zijn om elke dag MDMA te slikken
2) je probeert een onzinnige situatie weer te geven. Ik ken echt niemand die zoiets doet tenzij indirect iemand en die is in de psychiatrie beland
3) voor elk middel geldt een ander gebruikspatroon. Je drinkt toch ook niet elke dag een hele fles wijn?
4) hangt ervan af hoe straf uw ene toeter is. Volgens de maat van mijn vorige post kunt ge zonder problemen ene rollen met Nederwiet waar ge de rest van de avond geen 'pap' meer van kunt zeggen. ALs ge ZO ver weg bent is dat volgens mij niet minder ongezond dan elke dag -pakweg- 60mg MDMA. Maar goed, elke dag MDMA slikken gaat rap extreem onprettig worden.
Citaat:
Als ge dagelijks blowed en mss ene keer op een jaar mdma slikt ligt de zaak wss anders.
|
Ik zou persoonlijk een veiligheidsmarge van minstens 3 �* 5 weken aanbevelen voor om het even welk monoamine-transporter substraat.
PS: ik zit b.v. met een voorschrift op amphetamine. Dosering is 7,5mg-5mg-5mg. Er zijn mensen die jaaaaaaaarenlang dat moeten nemen, dat of rilatine en in de States kan zelfs methamphetamine voorgeschreven worden (soms tot 30mg per dag). Die mensen hebben zelden of nooit problemen. Een bewijs dat je MAT-substraten wel degelijk kunt innemen in lage doses zonder daarvan schade te ondervinden.
Citaat:
Nevertheless, ik zou ook graag de bevestiging hebben van wat nu het schadelijkst is.
Aan Ars Nova een zuivere bron mee te delen
|
Wel die publicatie in The Lancet die ik ooit al es gepost heb is gewoon de populair-wetenschappelijke vorm van het "echte" artikel.