Los bericht bekijken
Oud 12 december 2009, 19:53   #3759
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Je stelt het te simpel voor. Er zijn verschillende stadia van verslaving. Niet alle stadia zijn schadelijk.
Ik blijf erbij dat de productie van "hard" drugs chemisch afval achterlaat.
Dat is bij cannabis niet. Dat is zaadje steken, groeien, bloeien, knippen, composteren en de bloem oepschmeuren.
Puur natuur. (losgerukt van commerciële boecht uiteraard, da zal wel ni pure natuur zijn)

Citaat:
Als ik moest kiezen tussen een maatschappij zonder coke in het straatbeeld, waar iedereen collectief negeert dat er een groot probleem is en het gebruik, de coke-geïnduceerde destructie van regenwoud, escalatie van georganiseerde misdaad en scheefgetrokken budgetten voor preventie almaar prominenter worden, òf een systeem dat de bovenvermelde problemen aanpakt met als "kostprijs" legalisatie, dan kies ik voor het 2e.
Touché. Ge hebt inderdaad overschot van gelijk. Maar toch he?
Gaat gij coca planten opstellen, ne bundel bladeren oprollen en opknauwen om het milde effect te ervaren? uiteraard zegt u ja.
Maar de recreatieve cokegebruikers snuiven wel degelijk een goedje bewerkt met ammoniak en kerosine he.

En ik stel mij dan de vraag, moet dat nu werkelijk allemaal zo'n proces ondergaan van vuiligheid ?

Citaat:
Cocaïne wordt ook voortgebracht door de natuur. Dus: op zijn minst cocablad legaal maken
Ik heb eerlijk gezegd geen wetgeving gevonden dat cocaplanten verbiedt in BE? Graag bevestiging van iemand?

Citaat:
Nee. Te hoge dosissen van MDMA geven alleen negatieve effecten.
Bij paddo's en wiet dan weer niet he. Teveel is mogelijk, maar teveel is niet dodelijk. Daar dat bij MDMA wel een heel andere klik heeft.

Citaat:
4x per maand flashen leidt ook tot hevige tolerantie die niet kan gecompenseerd worden door hogere dosissen. Na een tijd werkt het zelfs helemaal niet meer. Dat specifieke gedrag van MDMA was trouwens een van de redenen waarom men het niet meer als een gevaarlijke drug beschouwt (in serieuze onafhankelijke wetenschappelijke middens toch).
Kunt ge OD'en op mdma?
Zoja: potentieel gevaarlijk!

Citaat:
Dat gezegd zijnde bevatten XTC-pillen vaak andere dingen, zoals rommellige piperazines. Daar spreek ik mij niet over uit en ik weiger ook om rommel te catalogeren onder de naam "ecstasy" die oorspronkelijk voor MDMA bestemd was.
Hell, wat haat ik die vieze straatnamen.
En waar vinde dezer dagen nog die hele uberbittere zuivere mdma? Nergens!

Citaat:
Daar heb je wel gelijk in, maar daar tegenover staat dat het weinig zin heeft om meer te gebruiken met MDMA. Het enige wat u dat oplevert is hoofdpijn, slapeloze nachten en niet kunnen pissen (en een rist andere nevenwerkingen).
LOL niet kunnen pissen. memories! Amai lol
En als het dan komt, moment of relief, maar dan daarna weer van air
Watervallekes denken hahahaha

Citaat:
Wat nu? Kan je het niet aan dat uw favoriete plant schadelijker is dan je gedacht hebt?
Mijn plant zet zuurstof om!
Mijn plant is niet schadelijk, de gebruiker KAN haar schadelijk MAKEN;
Hoe schadelijk is cannabis als ge ze vaporized?
Hoe schadelijk is cannabis in olie voor orale toediening?
Hoe schadelijk is dat nu werkelijk?

Dat ja tabak en wiet mengt, dat weet je zo dat het schadelijk is. Je tabak is al schadelijk en alles dat fikt geeft teer vrij.
75% op uw top is al onnodige teer want daar zitten geen werkzame stoffen in.
En x aantal % gaat als rook de lucht in, dada!
Dus mja? Is cannabis schadelijk of maakt de gebruiker het schadelijk?

Citaat:
Naast de kwestie. Elk produkt kan je zuiver maken, veel zuiverder dan een plant die ooit kan maken trouwens.
En omdat uw product zuiver is, houdt ge geen afval over?

Citaat:
En bovendien is er bij momenten wel degelijk kraakzuivere MDMA op de markt. De enige die roet in het eten gooit is de overheid met hun belachelijke antidrugwetgeving die totaal geen rekening houdt met de impact van dergelijke beslissingen.
Dus ze moeten het maar van de lucht naar beneden gooien?
"Hier mannekes, ollen dope met zegel van zuiverheid, "aangeboden door België"

Citaat:
Nuja, ik keur bepaalde keuzes in het verleden niet af. Moest ik beleidsmaker geweest zijn in het jaar '80 dan had ik zeker ook een hele rist drugs verboden. Maar nu weet men gewoon beter wat de relatieve impact is van verschillende drugs EN men weet ook meer over de menselijke psychologie en hoe de bevolking omgaat met verbodsbepalingen en psychotrope middelen in het algemeen.
touché. toch stel ik mij de vraag?
Kan het niet allemaal wat natuurlijker?

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik een lang gesprek gevoerd heb met een goeie vriend die beter dan mij op de hoogte is van cannabis, en zelf ook wat planten staan heeft. Ik kan me tegenwoordig meer en meer vinden in uw homegrowbeleid (mijn maat staat daar ook achter trouwens), maar hij vindt tegelijk ook dat niet iedereen dat KAN doen. Niet iedereen heeft b.v. een huis met een tuin of ziet het zitten om cannabisplanten te kweken met een hoop rondhotsende kinderen/tieners. En dan komen we weer terug bij het probleem van cannabis die die groep van gebruikers moet bereiken die niet zelf hun planten kunnen of willen kweken. ALs dat niet gereguleerd is, dan weet je ook niet meer hoe het zit. ZIjn die planten platgespoten met giftige bestrijdingsmiddelen? Groeit het mss --zoals op sommige plaatsen-- op een of ander oud vervuild industrieterrein met Kalashnikov-dudes om de boel te bewaken?
Het aanbieden van cannabis in een maatschappij kan niet vlekkenloos verlopen.
En tegen dat in gang gezet zou kunnen worden hier, zijn we al twintig jaar verder. Waarom dus twintig jaar wachten en niet het homegrowngedoogbeleid gedogen?
U weet evengoed als ik dat daar verkoop bij gepaard zal gaan, altijd wel zotte dat hun winst (investering in opstart etc) eruit willen halen.
Ik zie mij het niet doen nochtans, heb geen zin in telefoon om de vijf kloten.
Maar het is een troost te weten dat er honderdtal mss wel duizenden growers in BE zijn.

Als BE dan gewoon...

... dan leefde in een schoon land van gelukzaligheid waarin niemand te klagen heeft.
Mensen dat geen tuin hebben, hebben nog altijd de indoor gelegenheid.
Onder spaarlampen of TL lampen kunt gij ook al deftige oogsten halen hoor.

Citaat:
Als ik terug ben op het labo zal ik de officiële papers downloaden (kan ik niet van hieruit, ik moet op de univ zijn daarvoor).
Ga je niet vinden. Toch geen concreet bewijs. Stellingen zijn geen bewijs.

Citaat:
You got me, tegenwoordig is het niet te doen om eraan te geraken. De laatste keer was het zelfs methylon i.p.v. MDMA. Maar daar tegenover staat dat ik tot voor een jaar wel degelijk eraan had kunnen geraken moest ik dat willen (en het was 98+% zuiver).
Ik ben alleszins blij niet aan die chemie te doen