Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
euhmzzz ...stom vraagje
Mag ik je dan nu ( eindelijk) rechtuit 'creationist' ( of 'ID-er' ? ) noemen nadat gij zowat doorheen het hele topic _ toch zolang en in hoeverre ik met jou in discussie was_ nog niks anders gedaan hebt dan jezelf bedient met dezelfde soort (tevens al lang weerlegde) drogredenen, verdraaiingen,leugens _bij voorkeur verwezen naar hetzelfde soort sites _ als dat kliekje doet ?
|
Nee, creationisten en ID-ers zouden niet zoveel succes hebben als de evolutie-hypothese voldoende bewezen zou zijn. Het is niet omdat ze een implausibel alternatief voorstellen dat de kritiek op de evolutie-hypothese verkeerd zou zijn. Het grootste probleem is dat atheisten de zaak voortdurend zitten te polarizeren tussen de goede wetenschappelijke atheïsten en de goudvissen van creationisten. En er uiteindelijk amper één bron is die je wetenschappelijk objectief kunt noemen. Goed, voor jullie is
www.deatheist.nl natuurlijk wel de ultieme betrouwbare wetenschappelijke referentie, voor mij dus niet. Laat staan dat filosofie-traktaten van een VUB professor me zouden overtuigen, of de schimpschriften van Richard Dawkins.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Dit 'nederige' request van me lijkt me eens te opportuun te bedenken dat jij zowat ieder opponent van bij aanvang al een 'darwinist' noemde zonder dat die persoon in kwestie nog maar mocht mopperen terwijl jij al op je achterste poten stond toen men je zei dat je met dezelfde soort nonsens afkwam als craetionisten....
...en waar die term duidelijk niet sloeg op gewoon iemand die de theorie van Darwin ( en verder ontwikkelingen ) als 'best wetenschappelijke theorie voorhanden' zag maar dat van meet af aan een pejoratieve bijklank gaf in de betekenis van aanhangers van dogmatisch geloof gestoeld op een verheerlijking van het ongebreideld materialisme ...
de volledige duivelse tegenpool van het christelijke geloof waar de kerk al ons een kleine eeuwigheid voor waarschuwt. 
|
Ik heb de definitie van darwinist twee keer gepost. Dat het woord een pejoratieve bijklank heeft gekregen, kan ik best begrijpen. Maar die pejoratieve bijklank geven jullie er zelf aan, door de manier waarop jullie reageren. Ik ken niet één christen die zo obstinaat zijn geloof verdedigt als jullie de heiligheid van het Darwinisme (wat dat dan ook moge inhouden).
En nog bedankt voor de definitie van atheisme:
Citaat:
|
dogmatisch geloof gestoeld op een verheerlijking van het ongebreideld materialisme ...
|