Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne
Nee, creationisten en ID-ers zouden niet zoveel succes hebben als de evolutie-hypothese voldoende bewezen zou zijn. Het is niet omdat ze een implausibel alternatief voorstellen dat de kritiek op de evolutie-hypothese verkeerd zou zijn. Het grootste probleem is dat atheisten de zaak voortdurend zitten te polarizeren tussen de goede wetenschappelijke atheïsten en de goudvissen van creationisten. En er uiteindelijk amper één bron is die je wetenschappelijk objectief kunt noemen. Goed, voor jullie is www.deatheist.nl natuurlijk wel de ultieme betrouwbare wetenschappelijke referentie, voor mij dus niet. Laat staan dat filosofie-traktaten van een VUB professor me zouden overtuigen, of de schimpschriften van Richard Dawkins.
|

excuseer
Het ging hier over jou, mij, de rest van de forum-ers.
Als er ene is die de zaak tot nu toe onnodig steeds heeft weten polariseren dan ben jij het wel door meteen je gesprekspartners die niet uit je hand aten in te gaan delen onder het label 'darwinisme'.
Je doet dat daarbij nog steeds en nog eens zo fel.
Van mij _ en ik denk dat ik voor de andere zo door jou zelfverklaarde atheïsten of hoe je ook moge labelen mag spreken _ mag jij en eender wie bakken kriteik hebben op die evolutie-theorie... dat op zich maakt de zaak net interessant en anders zat ik hier ook niet met jou te klappen.
Wat anders wordt het natuurlijk als die kritiek uitsluitend bestaat uit het in diskrediet van die theorie met de meest waanzinnige drogredenen.
Je hebt zowat alle mogelijke paden tot nu toe bewandeld en ze draaien steeds op niks uit.
Citaat:
Ik heb de definitie van darwinist twee keer gepost.
|
zou kunne
Citaat:
Dat het woord een pejoratieve bijklank heeft gekregen, kan ik best begrijpen. Maar die pejoratieve bijklank geven jullie er zelf aan, door de manier waarop jullie reageren. Ik ken niet één christen die zo obstinaat zijn geloof verdedigt als jullie de heiligheid van het Darwinisme (wat dat dan ook moge inhouden).
|
Denk je ?
Je zegt hier net zoveel als : Als jij met het zoveelste zeverargument aankomt dan mogen we jou daar zelf niet op wijzen want dan verdigen we ostinaat ons geloof
Citaat:
En nog bedankt voor de definitie van atheisme:
Citaat:
dogmatisch geloof gestoeld op een verheerlijking van het ongebreideld materialisme ..
|
|
tiens... en die negatieve bijklank hadden we enkel aan ons eigen te danken.... zeg je ?