Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
De inschattingsfout die een deel van de VB top ook maakt ten aanzien van Wilders.
Dat Wilders zwaar islamofoob is lijdt geen twijfel.
Maar de politieke setting in Nederland is onvergelijkbaar met die in Vlaanderen. Wilders wordt door de hele voorgeschiedenis met Fortuijn, Janmaat, Van Gogh, en Bolkestein, met zijden handschoenen aangepakt.
Niemand wil het risico lopen om beschuldigd te worden van demonisering.
Vergelijk dat dan met de politici van het VB die rustig door een van de hoogste Belgische politici worden uitgemaakt voor mestkevers (om door iemand anders vertrapt te worden misschien?), waarvan een aantal leiders in Brussel door de politie in elkaar worden getrapt (straffeloos uiteraard). En die voortdurend als racisten te kijk worden gezet omdat in Vlaanderen het onderscheid tusssen huidskleur en religie voor het gemak nooit is gemaakt.
Voeg daarbij nog een heel resem van opinies en (harde) uitspraken van Wilders over andere onderwerpen dan de multicultuerele samenleving. (Ik zie Dewinter bv nog niet zeggen dat Vlaanderen en Nederland moeten fuseren, of dat "Kopenhagen" een hoax is).
Wilders toont veel meer politieke lef en neemt op meer onderwerpen risico's. Hij heeft dan ook een harde, stoicijnse en directe persoonlijkheid die veel Nederlanders aanspreekt in hun politieke landschap van turncoats.
|
Wilders wordt met zijden handschoenen aangepakt, zegt U, Komaan Eberhard, ben je nog wel van deze wereld, hij wordt langs alle kanten gedemoniseerd!
Overigens zijn er, ja zélfs in Vlaanderen, steeds meer die 'ontwaken' en menen een 'stukske' te moeten schrijven over de 'verrijking' van de multi Kul, die ze al aan den lijve hebben mogen ondervinden.
Maar daar had ik het niet over, ik had het over Europa, in élk land is er wel iets, elke dag opnieuw, de mensen worden het stilaan meer dan zat, kijk naar de post net onder de jouwe ... sta je even bij stil, toch?