Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2003, 17:49   #1
Esceha
Burger

Esceha's schermafbeelding

Standaard

"Mijn land wordt naar de kloten geholpen.....".

Res publica,

Het nieuwe (nog samen te stellen) kabinet van Nederland ziet zich geplaatst voor grote financiële tegenvallers, die een totaal aan bezuinigingen zullen inhouden van vele miljarden Euro's. En dat in een tijd waarin de totale segmenten veiligheid, zorg, onderwijs en aflossing van de enorme staatsschuld onder grote druk staan. Toch blijven "onze" bestuurders goed voor zich zorgen, via bijvoorbeeld de regelingen inzake wachtgeld voor vertrekkende kamerleden, die ten minste twee jaren (ten hoogte zes jaren) een fors deel van hun wedde krijgen doorbetaald. Als u bedenkt dat alleen al sedert de verkiezingen in januari 2003 circa 1/3 van de kamerleden daar recht op hebben, zal ook u vaststellen dat het - inclusief de toelage aan degenen die daar recht op hebben op grond van eerdere jaren - om een voor de gemiddelde burger niet meer te overzien bedrag.

Dan is er ook nog het facet subsidie, waarvan recent is gebleken dat bijvoorbeeld de miljarden die zijn besteed aan inburgering het beoogde doel niet hebben bereikt. Ik noem ook de bedragen die zijn gemoeid met de (in mijn eerdere artikelen besproken) gemeenschapsgeld verslindende onderzoeken. Wij leven helaas in een tijd waar wij de spreekwoordelijke broekriem al weer verder moeten aanhalen. Wijlen mijn vader zei decennia gelden al "dat hij de broekriem echt niet verder kon aanhalen dan dat zijn ruggengraat dik was". In dat licht gezien, mag u zich niet verbazen over het feit dat ik mij heden erg heb opgewonden over een op NOS Teletekst verschenen bericht omtrent een onderzoek waarvan ik mij af vraag wat het effectieve nut is.....

(Integraal citaat)
VWS onderzoekt homovervolging WOII
DEN HAAG: Het ministerie van VWS laat onderzoeken hoe homoseksuelen tijdens en na WOII hebben geleden onder de vervolging door de nazi's. Ook wil het ministerie weten hoe homo's zich in het verzet hebben geweerd. Beeldvorming rond homoseksualiteit in de oorlog en erna maakt deel uit van het onderzoek. Veel aandacht is er voor vormgever Benno Premsela en jurist Jacob Schorer, beiden voorvechter van homorechten. Van de laatste verschijnt ook een biografie. Een dergelijk groot onderzoek kwam nog niet eerder voor. In totaal is Euro 1,6 miljoen voor alle onderzoeken gereserveerd.

(einde citaat)

U weet dat het niet mijn gewoonte is mij onelegant uit te drukken doch - gekoppeld aan alle andere misstanden en verspillingen (waarvan ik - trouw aan rood-wit-blauw zijnde - één van de weinigen ben die deze consistent in glasheldere taal durft aan te kaarten in de hoop dat ik steeds meer mensen wakker schud) kan ik hier slechts de volgende reaktie op bedenken: "Mijn land wordt naar de kloten geholpen.....".

Cor Schorel
(Qoud scriptie)
Esceha is offline   Met citaat antwoorden