Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2004, 12:05   #5
Eloi Glorieux
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloi Glorieux

Antwoord:
Het groene gedachtengoed is gestoeld op vier evenwaardige basispijlers, met name: Ecologie, Sociale Rechtvaardigheid, Basisdemocratie en Pacifisme. Het standpunt van Groen! "omtrent vreemdelingen" past volledig in het kader van deze basispijlers.
Eloi Glorieux
denkt u dan niet dat een groene partij die enkel ijvert voor een groene wereld, zonder zich te moeien in de links-rechts tegenstellingen, veel meer stemmen kan halen. ik ken bijvoorbeeld veel natuurmensen die onmogelijk groen kunnen stemmen omdat zij niet progressief zijn. naar welke partij kunnen zij zich dan wenden?

Antwoord:
Groen! is niet de partij van enkel de bomen, het gras en de bloemen. Groen! is een groen-progressieve partij met een maatschappijvisie die veel ruimer is dan zorg voor het milieu. De drie andere pijlers van onze partij (basisdemocratie, sociale rechtvaardigheid en pacifisme) zijn evenwaardig. Ik zou me trouwens absoluut niet goed voelen met een partijgenoot die wel voor biologische diversiteit in de natuur is, maar een medemens met aan andere huidskleur als minderwaardig aan "het eigen volk" beschouwt.
Eloi Glorieux
Eloi Glorieux is offline