Los bericht bekijken
Oud 16 december 2009, 15:58   #162
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ontken ik dat Berlusconi een corrupte manipulator is met een, op z'n minst gezegd, zeer dubieuze huwelijksmoraal? Uiteraard niet. Het is daarenboven ook nog eens een logebroeder en die zijn per definitie nu eenmaal niet te vertrouwen. De tijd dat er logebroeders waren waar ik nog ideologische raakvlakken mee had zijn al een hele tijd geleden.

Maar wat wel het geval is, is dat ik nog liever een Berlusconi heb dan zijn links alternatief, dat even corrupt is en daarenboven nog links ook. En dan kan je gerust blijven herhalen dat links/rechts passé is, Berlusconi staat nog steeds dichter bij mij dan een communistische partizaan (twee centimeter op de lengte van een lichtjaar is dan wel niet veel, het is iets). Niet vergeten dat Berlusconi véél toleranter zal zijn naar activiteiten van radicaal-rechtse groeperingen dan een links alternatief dat ooit zou zijn. En dat is hetgene wat telt.

Voor dezelfde redenen zou ik ook een Vlaams Belang/N-VA/CD&V-regering verkiezen boven een SP.a/PVDA/Groen!-regering. Bij die eerste zouden radicaal-rechtsen immers de ruimte hebben die radicaal-linksen zouden hebben bij die tweede. Als ik moet kiezen, zal ik kiezen voor die kant die (bewust of onbewust) radicaal-rechts de meest mogelijkheden biedt. En hoe revolutionair of systeemvijandig ook, de linkerkant zal rechts geen centimeter ruimte bieden. Je mag dan nog zoveel zeggen "links en rechts zijn voorbijgestreefd", voor de linkerkant telt dat immers nog steeds niet.
Kortom, je neemt geen afstand van het bestaande systeem, je plaatst jezelf gewoon op de radicaal-rechtse positie erbinnen. Je bent tevreden als "fatsoenlijk" rechts je wat kruimels gunt die van tafel vallen, zoals een brave schoothond het past. En doet links wat ambetant mag je eens bijten...

Hoe heet het bij de solidaristen daarentegen alweer... Oltre la destra, oltre la sinistra...

Laatst gewijzigd door N-SA : 16 december 2009 om 16:00.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden