Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2004, 14:46   #5
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dit doorgestuurd naar een Moslim (vrouw) uit men klas. (Zij is in mijn ogen toch zeer gelovig: hoofddoek, gaat de klas uit met sex, ...)
Dit is haar reactie:
Citaat:
Ik zal proberen te zeggen hoe ik dat allemaal ervaar en hoe het is (ik ben wel geen geleerde spijitg genoeg dus het kan misschien ook niet 100% waar zijn, moge Allah mij vergeven als ik een fout doorgeef over de islam). Het is wel waar dat ik meer houd van moslims dan van niet-moslims en dat moet je begrijpen want onze band is wel heeeel sterk, als je maar moet denken aan het feit dat we 'vrede zij met jou' (i.p.v. hallo) elke keer moeten zeggen als we een moslim tegenkomen ookal ken ik die niet. Je moet ook begrijpen dat we broeders en zusters zijn van elkaar en dat we met elkaar meeleven. Je kan ons vergelijken met bijvoorbeeld jouw familie, jij voelt toch ook meer voor je ouders, broer(s) en/of zus(sen) dan gewoon voor een vreemde persoon, zo is het ook bij ons alleen zijn wij een reuze familie . Maar dat wil niet zeggen dat wij jullie (niet-moslims) moeten haten, maar het is wel waar dat we niet te intiem met elkaar moeten omgaan omdat onze levensstijl helemaal anders is en dat wij misschien beïnvloed kunnen worden door jullie en dat we bepaalde zaken gaan overnemen dat niet toegestaan is in de islam, ik denk dat ze dat vooral willen benadrukken. Het is wel zo dat we een afkeer hebben voor bepaalde zaken die jullie (niet-moslims) doen, maar dat is logisch want bij ons is het dan niet toegestaan en zijn het grote zonden, maar dat is dan jullie zaak en jullie keus zonder al te veel bemoeienissen van ons. Jullie kiezen hiervoor en daar kunnen wij niets aan doen, spijitg genoeg, want ik zou natuurlijk heel graag willen dat jullie ook moslims zijn.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden