Ik ken de oorzaak van de crisis niet. Ik weet gewoon dat crisissen komen en gaan, deze zal ook wel weer gaan, zonder dat de wereld zal vergaan.
Fijn dat we het eens zijn dat het nog nooit zo goed is geweest.
Uw reactie op mijn vraag 'hoe kan je dan je idee testen', mag ik daaruit concluderen dat het niet nodig is om een idee te testen?
Ja, ik worstel ook met moraliteit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
...De evidente reden is dat hoogopgeleide empiristen, wetenschappers en politici een 'logica' hanteren, die steeds leidt naar meer separatie, uitsluiting en categorisering van mensen en natuur...
|
Is dat zo? Welke andere logica zou dat vermijden?
Jij catalogiseert en separeert in ieder geval (zonder uitspraak te doen of dat goed of slecht is): mensen in verschillende fasen van denken (1-2-3-4?; ik denk dat ik in 2 zit en jij in 4?). Mensen in verschillende fasen kunnen moeilijk (of niet?) met elkaar communiceren.
Ik ben geen beursganger en heb geen beursagent
Ik vind het wel grappig dat je eerst zegt dat lagere denkers ideeën van hogere denkers makkelijk afdoen als gewauwel, terwijl als ik even probeer te samenvatten, niet eens wil provoceren ("The Ascent To Transcendence") je vindt dat ik wauwel. Dus, als we iets niet begrijpen wat de ander zegt, laten we het dan maar gewauwel noemen (of ben ik nu te logisch aan het redeneren cfr. "als.. dan...")
Maar goed, het zwembad van Mijn Denken is duidelijk nog niet voldoende groot om maar zelfs maar te kunnen deelnemen aan de Olympische Spelen van het Denken.
Waarschijnlijk ben ik nog te jong (heb ik al vaker gehoord) om echt te kunnen mee denken met de grote jongens. Ik aanvaard mijn beperkt denkvermogen zoals jij het me hebt laten inzien. Laten we deze discussie verder zetten pas als ik Het Licht heb gezien en mijn verstikkende starre logica heb kunnen doorprikken en klaar ben voor de volgende stap (fase 3 dan?).
Toch nog een klein vraagje: vond je "De Celestijnse Belofte" een goed boek?