@ Steve_M,
Het is niet omdat ik zeg dat we als mensheid het meest in het voordeel zijn als we de wereld bekijken op een wetenschappelijke manier,
dat ik een nieuwe holocaust voorstel. Je zegt namelijk dat "ethiek ook zijn plaats heeft" maar wat is het meest ethische?
- Een stervende mens de kans op Euthanasie geven omdat dat wetenschappelijk gezien slechts de versnelling is van het stervingsproces?
- Of een stervende mens laten afzien omdat Euthanasie onethisch is vanuit een niet-wetenschappelijk maar religieus standpunt?
Dus beweren dat de inbreng van wetenschap leidt tot minder Ethiek is totaal uit de lucht gegrepen.
Je beweert wetenschapper te zijn maar je twijfelt aan het feit of de mens al dan niet afhankelijk is van zijn hersenen?
Ik wil u gerust eens op de tafel leggen en een paar neuronen stimuleren via elektrische schokjes. We zullen dan nogwel eens zien of jij al dan niet afhankelijk bent van jouw hersenen. Het resultaat zal vrij voorspelbaar zijn...
De hersenen hebben wel degelijk een allesomvattende invloed op wie een bepaalde persoon is: ooit al van schizofrenie, autisme, dyslexie, dyspraxie, ADHD, etc gehoord?
Wie wij zijn als persoon hangt wel degelijk af van in welke status onze hersenen zich bevinden: dat is geen filosofie maar een feit.
Je zegt dat er mensen zijn die 's ochtends beter functioneren dan 's avonds. Dat is waar,
maar veronderstellen dat dat feit vergelijkbaar is met het feit dat mensen in de verschillende levensgroepen andere noden hebben ( babies, kinderen, pubers, jongvolwassenen, volwassen) is ook wel heel makkelijk.
Als jij een baby hebt dan ga jij ook niet zeggen: "overdag laat ik mijn baby niet slapen want als iedereen zou slapen overdag dan gaat er niemand meer werken", juist?
En over die slaaptekorten bij pubers: dat zijn wel degelijk wetenschappelijk vastgestelde feiten: Mensen in hun puberteit hebben meer slaap nodig.
Over het Cannabis gebruik: Nederland hoeven we hier niet te bediscussiëren. Wat onze noorderburen al dan niet doen, daar heb ik niets mee te maken (gelukkig).
In België is men simpelweg onconsequent. Sigaretten zijn even verslavend als Cocaïne. Toch is het voor jongeren van 14 jaar ontzettend eenvoudig om sigaretten te kopen. Waarom? Omdat de pakjes in de winkelrekken liggen, daarom.
Over de Moskeën, als je er zo in detail over gaat, laat ik het dan anders stellen.
Jaarlijks gaat er een bedrag van ongeveer 480 miljoen euro vanuit de overheid naar de religies.
In plaats van 480 miljoen euro te steken in het toelaten van het brainwashen van onze kinderen, zou men dit geld veel beter kunnen besteden in eender welk biologisch onderzoek om de mensen te helpen.
Je zegt dat er geen begroting wordt samengesteld op individuele verlangens. - Dit is waar en normaal.
Maar de overheid zou als taak moeten hebben om een grens te trekken en prioriteiten te stellen. Als ze geld pompen in een wezen dat niet bestaat, dan is dat toch wel degelijk een fout.
Samengevat zeg je: "Met je wetenschappelijk standpunt ben je vrij weinig bij het inrichten van je samenleving, tenzij een gevaar. "
==> Niet waar dus.
Mensen met kennis van zaken zouden moeten regeren, en dat zijn meestal net niet die mensen die het goed kunnen uitleggen.
@ Raven,
Ik heb de VLD eigenlijk nog nooit "bestudeerd" en ik zal dat tegen volgende verkiezingen wel eens doen. Voor de rest houdt ik mij voorlopig bij LDD en Vlaams Belang.
Vlaams Belang mag dan wel domme kiezers hebben, maar de andere partijen is als een stem voor de Islam en dat is iets wat ik mijzelf nooit zal kunnen verwijten als ik ouder ben.
Een leven met Islam is het ergste wat je een mens kan aandoen. - Zeker een wetenschapsgezind en Atheistisch persoon als mij.
@ Xenophon en @ driewerf,
Ook interessante reacties van jullie kant.
De politiek is momenteel eerder een spel en een wereld op zich.
Ik ben van mening dat dit beter kan stopgezet worden en dat het met enige intelligentie wordt aangepakt, maar dat zal nog niet voor deze eeuw zijn.
Zolang dat er democratie is, zijn de 51 % domsten aan de macht bij wijze van spreke. Daar kunnen maar weinig goede, mooi afgewerkte en perfecte oplossingen uit voortkomen.
Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 20 december 2009 om 13:20.
|