Discussie: Acties Greenpeace
Los bericht bekijken
Oud 20 december 2009, 14:27   #5
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Als je de mensen wil bereiken of informeren omtrent bepaalde problemen, moeten die problemen in de media komen ( krant, TV, radio enz ).
Om bepaalde problemen in de media te brengen, zijn dergelijke acties nu eenmaal vaak nodig enkel en alleen om aandacht te trekken, anders komt het gewoon niet in de media en weten de mensen er ook niets van en zullen ze dus ook niet reageren "wat niet weet, niet deert". Dergelijke acties zijn dan ook vaak noodzakelijk en het enige achterliggende doel zoveel mogelijk mensen te bereiken via allerhande kanalen in de media.

Ik zeg niet dat deze actie in deze context gepast was, maar in het algemeen werkt het op deze aardkloot zo nu éénmaal.

Ik heb in ieder geval meer respect voor mensen die zich inzetten voor “preservation of the planet“ en aanverwante doelen dan voor paljaskes die er enkel op uit zijn om zoveel mogelijk geld te verdienen ten koste van alles en iedereen ( hormonen in vlees draaien, … ).

Bedrijven die hun zaakjes in stilte willen regelen ver van alle media belangstelling of die bepaalde potjes liever gedekt zouden willen houden zijn Greenpeace dan ook liever kwijt dan rijk.

Ik geef ook liever geld uit aan dergelijke doelen ( WWF bv ) dan voor “sociale zaken” zoals stookolie premies ed.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 20 december 2009 om 14:29.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden