Los bericht bekijken
Oud 24 december 2009, 12:40   #290
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Welke schuld zou er dan moeten bekend worden? Wie wordt er benadeeld of schade toe gebracht als 2 volwassen mannen of vrouwen oprecht van elkaar houden?

Waarom is de (fysieke) uiting van liefde (zonder oog op voortplanting) binnen het ene liefhebbende koppel volwassenen iets positiefs (of neutraal) en is de uiting van liefde binnen een ander koppel volwassenen iets negatiefs, zelf zo negatief dat dat tweede koppel voor eeuwig moet gemarteld worden (volgens het katholiek geloof).

Heilig zijn in de meest alledaagse zin van het woord is voor mij anderen zoveel mogelijk proberen te helpen en bij te staan zonder daarvoor iets in ruil terug te verwachten. Een ongelovige homo die anderen belangeloos helpt is voor mij dus véél heiliger dan een gelovige hetero die alle dagen naar de mis gaat en zijn medemens de duivel aan doet.

Een priester zei ooit tegen mij dat ik (door mijn vrijwilligerswerk) mij veel christelijker gedraagde dan heel wat katholieken die niets beters te doen hebben dan holebi's te veroordelen.
Als ik gulzig ben, berokken ik ook geen anderen schade, maar zondig ik wel. Het argument van "geen schade/nadeligheid" slaagt dus nergens op.

Het is zo dat een homoseksueel koppel de relatie die tussen een man en een vrouw in een liefhebbende relatie alleen maar kan nabootsen. Het is een natuurlijke gang van zaken dat een koppel, met het oog op een gezin (soms kan dat niet wegens het onvruchtbaar zijn van man en/of vrouw, maar dat is uitzondering ipv regel, en wegens het niet kunnen veranderen van die situatie uiteraard geen zonde), een seksuele relatie hebben die onderdeel is van hun bestaan samen.
Homoseksuelen kunnen dus alleen maar lust najagen, en dat is een zonde.
xrc is offline   Met citaat antwoorden