Linken moet ik niet geven, 't staat toch in alle kranten.
Eerst het mooie Nederlands; ze gaan daar op het paleis toch eens wat senten moeten uitgeven voor een raadgever op taalgebied; ik bied mij aan, voor weinig geld: 100 € per uur, plus verplaatsingkosten.
Citaat:
'In de eerste plaats denk ik aan de talrijke personen die hun baan hebben verloren, en aan hun familie. Ik kan hun ontreddering goed begrijpen',
|
Is er nu geen enkele lakei die kan zeggen dat dat zo raar klinkt voor een Vlaming: een persoon die zijn baan verliest.
Waarom zegt Hij niet dat hij denkt aan al die mensen die hun baan verloren ... bla bla ...
en eerlijkheidshalve eraan toevoegt, dat hij die bedenking vooral maakt op zijn nieuw yacht, waar hij veel ontspannener kan nadenken over het harde leven ....
Citaat:
'Het zou ons aan geloofwaardigheid ontbreken mochten we de Europese lidstaten aansporen hun tegengestelde standpunten te overstijgen, terwijl we er in eigen land nog eens niet in slagen.'
|
Zou dit een vingerwijzing zijn dat hij het aan het goed maken is met zijn bloedeigen bastaard-dochter ?
Want het kan toch niet dat Hij ons politiek zou trachten te beïnvloeden ...???? Of zou Hij toch denken dat wij minder mogen denken en betrachten dan de Schotten, Catalanen, Basken, Valencianen (Calpé bestaat niet meer, 't is Calp geworden !!), Corsicanen enzovoorts ...
Citaat:
'Vrolijk Kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar'
|
Gelukkig sluit hij toch religieus neutraal af. Bij zijn broer (meen ik me te herinneren) was het nog een zalig kerstfeest. Niet presies wat je een overtuigde heiden mens zou toewensen ...