Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2004, 11:10   #26
Herman Allaert
Lokaal Raadslid

Standaard

Extinct:

Er staat in die zin en voor zover ik weet nergens anders dat men cijfergegevens maar 1 keer zou mogen aanbrengen. Er staat zelfs duidelijk dat er geen enkel bezwaar is tegen het aanbrengen van info om mensen te informeren of op te komen tegen wantoestanden.

Over welke wet (die volgens jou een verschrikking zou zijn) heb je het en wat staat daar precies in?

Mss is de anti-discriminatie-wet wat vaag maar moet men dan eerst wachten tot er schade is voor men optreedt? Is het niet beter om preventief op te treden tegen mensen of organisatisch die door hun systematische en ongenuanceerde haatcampagnes schade willen veroorzaken en wellicht al schade veroorzaken door die campagnes?
Het gaat hier ook niet over EEN sarcastische uitspraak maar over het systematisch en ongenuanceerd viseren van bepaalde bevolkingsgroepen.

Om iemand te veroordelen obv de anti-discriminatiewet moet men, voor zover ik dit goed begrijp, minstens sterke aanwijzingen hebben dat het gaat om een bewuste strategie die gericht is op het systematisch (dus herhaaldelijk en niet één uitspraak of het éénmalig aanbrengen van cijfergegevens) en ongenuanceerd discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen. Het lijkt mij dan ook niet juist om te beweren dat iedereen obv deze wetgeving kan veroordeeld worden.
Herman Allaert is offline