Discussie: Acties Greenpeace
Los bericht bekijken
Oud 27 december 2009, 00:00   #73
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Dat weet ik niet, want daar heb ik me niet mee beziggehouden. Bij mij ging het om de abstracte achterliggende principes....
Maar blijkbaar zeggen 2/3 van de wetenschappers dat de opwarming erg genoeg kan zijn.
En wat die feedbacks betreft: opnieuw op veilig spelen als we het niet zeker weten.
De temperatuursverandering tengevolge van CO2 toename, ihb wat betreft het referentiepunt 2xCO2, is wel essentieel. Vreemd dat je daar niet over nadenkt.
Stel dat CO2 toename voor een nauwelijks waarneembare opwarming zorgt. Zouden dan allerlei voorgestelde emissiereductiemaatregelen gerechtvaardigd zijn? Andersom, als CO2 toename een sterke opwarming veroorzaakt, zijn dan die maatregelen gerechtvaardigd?
De mate van opwarming is de clou van de hele klimaathysterie. Abstracte achterliggende principes lijkt me slap gelul.

En wat die feedbacks betreft: die hangen samen met de verwachte theoretische opwarming. Als je over die basisopwarming al geen uitspraak durft te doen, dan kan je evenmin iets zeggen over de feedbacks.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden