Los bericht bekijken
Oud 27 december 2009, 13:57   #14
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is, zoals sommige mensen al lijken in te zien, wat er precies een defect is. Is savant autisme een defect? Is ADHD een defect? Is een lengte van 2 meter of meer een defect? Waar ligt de grens tussen het verbeteren en helpen van een kind en het aanpassen van een mens aan jouw eigen wensen? Stel je voor: "Ik haat jullie, jullie hadden me nooit zo klein moeten laten maken, of zwart, of met zo'n vreemd hoofd! En als je dan toch aan het customizen was, waarom heb je die lelijke neus die ik van papa geërft heb er dan niet uit laten halen?" Als je dit soort dingen gaat vastleggen druk je bovendien een heleboel mensen in het hokje "defect". Deze mensen zijn inferieur en overbodig. Daar zitten ouderwetse bij elkaar geneukte mensen bij, maar ook in een tijdperk waarin er alleen nog via screening en in vitro fertilisatie word voortgeplant kan je niet alles uitsluiten. Als gehandicapt gelabeled worden heeft ook in onze huidige maatschappij soms nog bijna evenveel effect op de kwaliteit van leven als de handicap zelf, en dat zou alleen maar erger worden.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 december 2009 om 13:58.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden