Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2004, 13:09   #52
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Waar staan er teksten in de Bijbel die zeggen dat moslims moeten vervolgd worden?

In de Koran staan nochtans wèl teksten die oproepen tot haat tegen duidelijk omschreven, de JODEN en de CHRISTENEN.

We weten bovendien dat Mohammed actief jacht heeft gemaakt op Joden omdat het Joden waren. We weten ook dat hij Joodse dorpen heeft laten uitmoorden omdat het dorpen van Joden waren.

Een vrome moslim leeft naar het voorbeeld van de profeet. Bin Laden en de "strijders" van 11/9 en 11/3 waren vrome moslims. De jongeren die in onze straten op autochtonen jagen zijn eveneens vrome moslims.
Nu ben ik ook niet echt een bijbelkenner en weet dus niet of er in het oude testament ergens staat dat men de christenen moet vervolgen nochthans hebben de joden dat toch ook gedaan. Wat er in de ene of de andere boek staat maakt dus niet veel uit. Wat men doet en wat de zogenaamde leiders gedaan krijgen doet ertoe en kan het dus enkel eens zijn met S. Het gat hem om de interpretatie van "het geloof" door de leiders en de mate waarin ze macht hebben.
Er worden hier nogal wat dingen door elkaar gehaald, zo blijkt.
Ten eerste: Ten tijde van de bijbel is er nog geen sprake van christenen. Die komen pas in het nieuwe testament. En daarin, vooral bij Johannes is wel degelijk sprake van anti-Joodse geschriften.
Door de eeuwen heen hebben christenen zich meermaals schuldig gemaakt aan anti-semitisme. Nu ja, als je de geschiedenis van de Joden een beetje kent, weet je dat zijzelf ook niet meteen het liefste volkje op de wereld waren. Er zijn wel meer historici (zelfs Joden) die vinden dat veel van de miserie die zij meegemaakt hebben, ze aan zichzelf te danken hebben. Wat de holocoust betreft ben ik het daarmee zeker niet eens , maar als je wat verder in de geschiedenis kijkt is hun stelling wel verdedigbaar, vind ik.