Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd
deze passage vind ik opmerkelijk : waar heeft IPCC volgens jouw dan activist gespeeld ?
|
Ik heb dat al aangehaald: door de alarmistische houding in de rapporten, terwijl ik echt denk dat een neutrale, wetenschappelijke houding veel beter ware geweest, om het standpunt van "expert" te behouden. Woorden zoals "dramatisch" hebben geen plaats in een rapport dat gewoon een verandering van fysische parameters beschrijft. Er is trouwens niks "dramatisch", he. Niemand zit te sakkeren dat de Sahara "dramatisch" is. Dat is een woestijn. Stel nu dat Spanje, Italie en het zuiden van Frankrijk een woestijn worden. Dat is, louter wetenschappelijk gezien, niet dramatisch ook niet, niet meer dan dat Algerije een groot stuk woestijn is, he.
De VERANDERING zal natuurlijk tijdelijk dramatische gevolgen hebben voor sommige mensen - voor vele mensen waarschijnlijk. Maar dat is een voorbijgaand verschijnsel: binnen 400 jaar zijn we eraan gewoon dat het daar een woestijn is, zoals het in Algerije een woestijn is.
De wereld zal gewoon anders zijn, en men had die veranderingen gewoon zo objectief mogelijk moeten in kaart brengen, zonder dat te koppelen aan een of andere "noodzakelijke aktie".